Изглежда ползвате Internet Explorer за преглед на страниците. Този браузер не е актуален.
За по-безопасно и бързо преглеждане на страниците, е препоръчително да актуализирате браузера си до някой от следните:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Природа и диви животни

Вече близо три десетилетия имам привилегията да пътувам до някои от най-отдалечените места на планетата, където снимам дивите животни и екологичните проблеми, но най-вече птиците. Лагерувал съм на леда в Антарктика до колония императорски пингвини, пътешествал съм през горите на Папуа Нова Гвинея в търсене на райски птици, треперил съм в самотна хижа далеч на изток в Русия, докато съм снимал кафяви мечки, и съм се потил дълбоко в Амазонската джунгла в търсене на папагали ара. Има едно неизменно нещо: където и да ме е водила работата ми, винаги съм се стремял да пътувам с възможно най-малко багаж.

Затова когато миналата година един мой приятел фотограф премина на Olympus, това събуди интереса ми. Все пак запазих леко циничен подход към ситуацията, защото не вярвах, че цифров фотоапарат с толкова малък корпус може да даде качеството на изображение, което ми е нужно за моите търговски клиенти. Като професионалист, разчитам на таксите за възпроизвеждане на снимките от интернет, издатели, рекламодатели и фирми за календари. Правя снимки за търговски каталози и за опаковки и същите тези снимки след това често се използват за рекламни материали и постери. Също така продавам снимки като художествени разпечатки в размери до и понякога над А2. Можеше ли системата на Olympus наистина да замести моето пълнокадрово огледално-рефлексно оборудване?

След като цял ден използвах OM-D E-M1 Mark ll и обектива M.Zuiko Digital ED 300mm F4.0 PRO, вече знаех, че повече няма да ползвам моето огледално-рефлексно оборудване. Качеството на изображението беше впечатляващо, но най-вече бях впечатлен от многото функции, скрити в корпуса на E-M1 Mark ll. Зашеметяващо бързата скорост на снимане от 18 кадъра/сек. беше като да скочиш от обикновен седан във „Ферари“. Открих, че вградената стабилизация е толкова добра, че мога да снимам от ръка при 1/15 секунди. В бъдеще няма да се налага да нося тежкия статив.

За снимките на диви животни имаше една друга функция, която ми позволяваше да правя снимки, които другите смятаха за трудни или невъзможни за заснемане. По време на снимки в Шотландските планини, когато снимах червени катерици на специално монтирана конструкция в гората, катериците се предполагаше да сядат на края на едно дърво, преди да скочат във въздуха към фотоапарата, за да грабнат орехче, сложено да ги примами за скок. С моя фотоапарат, настроен на Pro Capture, онази сутрин успях да заснема всеки един скок на катериците. Колегите ми, които използваха огледално-рефлексно оборудване, пропуснаха много възможности за снимка, докато катериците бяха скочили наполовина, и останаха разочаровани.

По-близо до дома, обичам да се разхождам из блатистите местности на Северен Норфолк и да търся птици за снимките си. Малкото тегло на комплекта на Olympus означава, че мога да се разхождам цял ден и да не се чувствам обременен от фотографската техника. Покривам по-голяма площ и когато намеря обект, изискващ тих и внимателен подход, мога да снимам тихо. Това ми позволява никога повече да не гледам как ловуващите забулени сови се разлитат при звука на шумния затвор на фотоапарата.

Автор и фотограф: David Tipling

Галерия

Всички изображения са заснети със следното оборудване